Terms and conditions
Handelsbetingelser for Face and Body Balance
Adresse: Holte Stationsvej 16, 1.sal
Postnummer: 2840
By: Holte
TLF: +45 51 6666 52
Email: kontakt@faceandbodybalance.dk
CVR: 45385868Payment options
Face and Body Balance modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, ApplePay.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes.
All amounts are in DKK and include VAT.
Face and Body Balance uses an authorized payment server that encrypts all your card details with SSL (Secure Socket Layer) protocol. This means that no one can read your information.
Face and Body Balance delivers with Shipmondo. Delivery time is 1-3 business days. We deliver to Denmark.
When the package is delivered to Postnord and GLS
Face and Body Balance disclaims all responsibility for the package once it has been shipped from here and all responsibility for you receiving your package once it has been handed over to Postnord or GLS, but we are happy to help track and find your package.
Complain to Postnord or GLS
If you have not received your order, you can complain to Postnord at 70707030 or contact them via the chat on their app and website.
If you have not received your order, you can complain to GLS on tel 76 33 11 11 11
Packages not picked up or refused receipt
From 01/01/2020, new shipping rules have been introduced, where you as a company have to pay for return shipping in case of refused receipt or if you as a customer do not pick up your package at the parcel shop you have chosen for delivery.
Therefore, it is no longer possible to cancel your purchase by refusing receipt or not picking up the package in the parcel shop.
In this case, we reserve the right to deduct the fee + shipping to return the package from the amount paid, regardless of whether you have ordered within the free shipping rate or not, before the money is returned to you. The balance can be seen in your bank account after 3-5 banking days.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK)
Face and Body Balance benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Face and Body Balances egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Delivery
Leveringstiden for din ordre er 1-3 dage.
Face and Body Balance afsender varer med følgende:
GLS - Pakkeshop, GLS Home, DAO pakkeshop, DAO home
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du vil kunne vælge mellem at få pakken sendt "uden omdeling" eller "med omdeling".
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Face and Body Balance står til ansvar for varen, indtil denne er leveret hos kunden.
Right of withdrawal
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14 dags periode starter den dag, hvor ordren er leveret.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail kontakt@Face and Body Balance.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Face and Body Balance
at vurdere varens stand.
Right of complaint
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Face and Body Balance i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Firmanavn dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Face and Body Balance
TLF: 51 6666 52
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Face and Body Balance, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Face and Body Balance og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Face and Body Balance har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Face and Body Balance er: Direktør Anja Røgind
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Face and Body Balance har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Anja Røgind.
Cookies
På faceandbodybalance.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på faceandbodybalance.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler
information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Face and Body Balance
hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en pensopay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Complaint options
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr
Delivery
Right of complaint
A 2-year warranty is provided in accordance with the Danish Sale of Goods Act. Our warranty applies to defects in material and/or workmanship. The warranty does not apply to errors or damage caused by incorrect operation of the products/service. Face and Body Balance will cover return costs to a reasonable extent.
The warranty does not cover defects, damage or wear and tear caused directly or indirectly by incorrect operation, poor maintenance, violence or unauthorized intervention.
The invoice must be presented to Face and Body Balance in connection with the use of the claim.
Any complaint about defects in delivered products must, after the Buyer has or should have discovered the defect, be made to Face and Body Balance within a reasonable time, otherwise the Buyer loses its right to invoke the defect.
If you buy cosmetics or beauty products online, you generally do not have the right to try the products and later regret and therefore we do not accept cosmetic products that have been opened or used as this is quite irresponsible due to the formation of bacteria.
If the item is broken, the item cannot be exchanged due to use or direct contact with the product.
If the packaging and product are intact, the item can be exchanged within 14 days.
For returns, please contact and complaints should be sent to:
Face and Body Balance
Holte Stationsvej 16, 1st floor
2840 Holte
We do not accept packages sent cash on delivery.
Reimbursement
If a refund has been agreed, please send your bank details so that we can transfer the agreed amount.
Bank details are sent to anjaroegind@gmail.com
Right of withdrawal
You have a 14-day right of return on items purchased in our webshop. The period is calculated from the day you receive the order. Return costs are at your own expense.
Cancellation must be notified to us no later than 14 days after the purchase, and you must return the shipment within 14 days of the cancellation. The notification must be given by email at anjaroegind@gmail.com In the notification, you must clearly state that you wish to exercise your right of withdrawal.
The condition of the item when you return it
The packaging and product must be unbroken and intact.
We do not accept returns where the packaging is broken or the product has been opened.
Reservations
Reservations are made for printing errors, errors on the website, errors in specifications or prices due to failure to update the website, and reservations are made for price changes, exchange rate changes and sold-out items.
Complaint options
Consumer Complaints Board.